De monteurs van de werkplaats

Help ons bij het vinden van nieuwe monteurs!
Disiciplines: Concept, Script en Productie

Vraag

Meer dan 22 miljoen fietsen in Nederland én een sterke stijging van de populaire E-bike: dat vraagt om een hoop onderhoud! Tweewielerspecialist Scholten Fietsgoed merkt dit ook en is daarom op zoek naar nieuwe monteurs voor één van hun vestigingen in Zwolle. Aan ons de vraag om hen daarbij te helpen!

Antwoord

Om potentiële monteurs te kunnen verleiden, is het belangrijk om te weten waar de passie voor fietsen vandaan komt. Daarom liepen we mee in de werkplaats en spraken we met alle fietsenmakers. Belangrijk zijn uiteraard de werkgever en de functie zelf. Daarnaast zijn ook de kans op ontwikkeling, doorgroeimogelijkheden en de merken waarmee gewerkt wordt belangrijke factoren die potentiële monteurs aan kunnen trekken.

Al deze vragen zijn beantwoord in de online serie De monteurs van Scholten Fietsgoed: vier korte portretjes van monteurs die een helder kijkje in de werkplaats geven. Een authentiek format waarin de potentiële kandidaat zowel het bedrijf, als zijn mogelijk toekomstige collega’s goed leert kennen!

Elke aflevering eindigt met een heldere oproep voor nieuwe monteurs. Deze call to action zit bewust aan het einde van de video. Het zorgt ervoor dat de kijkersgroep zo breed mogelijk wordt gehouden en voorkomt dat mensen die geen fietsenmaker zijn direct wegklikken. Immers is mond-tot-mond-reclame, zeker in de fietswereld, nog steeds erg effectief!

De monteurs van de werkplaats - #1 Remco:

Resultaat

In totaal zijn er vier afleveringen geproduceerd en verspreid via de website, Facebook en YouTube. De serie is 2,5 keer zo veel bekeken ten opzichte van hun andere video’s. Daarbij is de online interactie bovengemiddeld (views, likes en shares). Scholten Fietsgoed ontving veel positieve reacties en gaf aan de serie als goede reclame te hebben ervaren.

Het belangrijkste: inmiddels zijn er diverse nieuwe monteurs aangenomen! Het laat zien dat kijkers het prettig vinden om de echte gezichten van het bedrijf te zien. Kortom, het vertellen van het ware verhaal werkt goed!

Smaak te pakken? 

Laat je inspireren door onze andere cases: