Dit is het Development Team!

Help onze collega’s te enthousiasmeren over onze innovatieve en technologische mogelijkheden!
Disiciplines: concept, script, productie en postproductie

Vraag

Met een innovatieve app en een slimme website wil het Development Team van ENGIE de klant zo goed mogelijk helpen. Maar waar liggen mogelijkheden om hun customer journey te verbeteren?

Om antwoord op deze vraag te krijgen is zoveel mogelijk input nodig. Input over problemen én kansen binnen de customer journey waar de app en de website op kunnen spelen. En het zijn de medewerkers van andere afdelingen die bij deze input kunnen helpen. Aan ons de vraag om hen in actie te krijgen!

Antwoord

Hoe wij de andere medewerkers zover hebben gekregen? Doorgaans is B2B-communicatie niet erg spannend. Om de kijker direct te triggeren introduceerden wij het team ‘á la Friends’. Vervolgens maakte zij kennis met het team door in de video een dagje met ze mee te lopen, en leerde zij dat de mogelijkheden grenzeloos zijn. Maar, mits zij voldoende input kregen! De duidelijke call to action sloot daarop aan:
‘Onze app is nooit af, en daarvoor hebben wij jouw hulp nodig.
Dus heb je suggesties of ideeën? Stuur ze naar ons toe!’

Dit is het Development Team:

Resultaat

Kort en krachtige quotes, hier en daar een beetje humor en een vlotte verhaallijn zorgen voor een verfrissend eindresultaat (zeker voor B2B), en maakte dat de video zeer goed ontvangen is!

‘Het eindresultaat heeft een zeer creatieve inslag en dat zorgde voor veel positieve reacties. Oorspronkelijk had ik een veel meer traditionele opzet voor de video in gedachten. Quynten heeft mij absoluut overtuigd dat de vorm en creativiteit gerust aan hem kan worden overgelaten.’
Mark Strolenberg - Product Owner bij ENGIE Nederland

Smaak te pakken? 

Laat je inspireren door onze andere cases: